wtorek, 7 kwietnia 2015

Królowa Błyskawic

Zrobię wszystko, żeby ten wpis był opanowany. Ale nic nie obiecuję, bo za każdym razem, kiedy myślę o tej książce wpadam w zachwyt i mam ochotę zachować się jak nastolatka :(

*


*

Ładna, estetyczna okładka w moim przypadku to połowa sukcesu. Wtedy potrzebuje jeszcze tylko jednego elementu, który nakłoni mnie do kupienia książki. 

Kiedy zobaczyłam Czerwoną królową bardzo spodobała mi się jej szata graficzna. Jedynie miałam obawy, że ta czerwień może mieć coś wspólnego z wampirami, a czegoś takiego nie chciałam czytać. Na szczęście fragment książki zamieszczony na tylnej okładce szybko rozwiał moje wszystkie wątpliwości. Zaciekawiło mnie również to, że autorka książki jest młodziutka! Wpiszcie sobie w google: Victoria Aveyard i przyjrzyjcie się tej młodej, ładnej i zdolnej kobiecie! Ja nie mogę się na nią napatrzeć.

Główna bohaterka Czerwonej... ma siedemnaście lat. Nazywa się Mare Barrow. Żyje w świecie, w którym od lat toczy się wojna, a społeczeństwo jest podzielone na bogatych i biednych. Krew bogatych ma kolor srebrny, a biednych czerwony. Bogaci mają magiczne moce i sprawują władzę nad krajem. Mare oczywiście jest Czerwoną, jednak szybko przekonuje się o tym, że nie do końca jest taka zwyczajna. Zdradzę tylko, że dziewczyna ma dużo wspólnego z elektrycznością.

Początek zawsze musi być schematyczny :) 

W całej książce czuć lekkie inspiracje Igrzyskami śmierci, Trylogią czarnego maga i nawet trochę Grą o tron. Ale! Niezależnie od tego, jak bardzo się starałam, nie udawało mi się odgadnąć co będzie dalej. Moje wszystkie domysły szły w zupełnie innych kierunkach niż fabuła. Zaczynając czytać nigdy bym się nie spodziewała, że ostatecznie bohaterka skończy tam, gdzie skończyła ;> 

Czerwona królowa jest świetna, wspaniała, jest przeeeeepyszna. Strasznie dawno w nic się tak nie wkręciłam. I teraz cierpię, bo chcę NATYCHMIAST kontynuacji. A muszę czekać do przyszłego roku. No przynajmniej mam co robić przez najbliższe miesiące. :D

To nie będzie żadna nowość, kiedy powiem, że główna bohaterka została tak stworzona, że możemy się z nią utożsamić. Kiedy jest zła, czułam złość, kiedy była zażenowana, ja również odczuwałam wstyd i także razem z Mare przeżywałam ciężar nowej codzienności, z którą bohaterka musiała się zmierzyć. Z kolei w momencie, kiedy wydarzenia doprowadziły do totalnej katastrofy i wywołały u bohaterki ogromne rozczarowanie, myślałam, że się rozpłaczę. Autentycznie. Ostatni raz płakałam podczas czytania Harry'ego Pottera i Księcia Półkrwi, kiedy umarł Dumbledore. A wcześniej to chyba jak umarł Nemeczek z Chłopców z Placu Broni. 

Oprócz tego fabuła jest mistrzowska! Przez wszystkie pięćset stron tomu coś się dzieje. Wydarzenia nieustanne trzymały mnie w napięci. Ciągle dochodziło do zwrotów akcji i moje biedne nerwy nie miały nawet chwili, żeby ochłonąć. To była pierwsza książka, którą sobie dawkowałam, ponieważ nie chciałam za szybko pożegnać się z tą przygodą. 


W CK każdy znajdzie coś dla siebie. Jest wojna, mnóstwo intryg, rywalizacja, nowoczesna technika, rozczarowanie, nadzieja i romans. A romans smakuje najlepiej, kiedy jest zakazany. Mówię wam, romans z Czerwonej... już niedługo zawładnie czytelniczym światem. Jeszcze wspomnicie moje słowa. Już się boje tego, jak ten wątek będzie maglowany na wszystkie strony! Znów zaleciało schematycznością, ale powtarzam, co rusz byłam zaskakiwana fabułą! No może troszeeeeczkę da się przewidzieć jak skończy się wątek miłosny. ALE! Kto wie co przyniosą kolejne części...

Moim zdaniem film/serial na podstawie tej książki to tylko kwestia czasu. A wraz z tym przyjdzie rozczarowanie, bo przecież inaczej to sobie wyobrażałam. Mimo wszystko i tak nie mogę się tego doczekać. W internecie można już znaleźć dużo klimatycznych fanartów zainspirowanych CK.

Nie napisałam najważniejszego. Peter and Jacob - laureaci polskiej edycji Must Be The Music - Tyko Muzyka zainspirowali się Czerwoną królową i napisali piosenkę. Możecie jej posłuchać tutaj. Jak wrażenia?

Bardzo trudno mi teraz pożegnać się i na chwilę wyjść ze świata Mare, bo wpadłam po same uszy. Cała fantastyczna otoczka jest bliska mojemu sercu, bo przecież to od walki dobra ze złem zaczęła się moja czytelnicza przygoda... :)

Kto nie czytał ten trąba!

14 komentarzy:

  1. Książka była genialna! Szkoda, że trzeba tyle czekać na kolejną część :(

    OdpowiedzUsuń
  2. Zgadzam się że "Kto nie czytał ten trąba!" Ta książka jest fenomenalna. Jeszcze nigdy tak nie wrzeszczałam ze zdenerwowania na książkę, ale no co tu dużo mówić Cal i Maven znaczy więcej niż tysiąc słów ;) Szkoda, że do kontynuacji musimy poczekać rok, to stanowczo za długo!
    + zapraszam do siebie http://find-the-soul.blogspot.com/ ☺

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. hm, jeszcze nie miałam okazji wrzeszczeć na książkę :D muszę kiedyś spróbować.

      Usuń
  3. A według mnie ta książka była naprawdę beznadziejna:( Potwornie nudna, naprawdę się z nią męczyłam. Czuje sie jedyną osobą, której się Czerwona królowa nie podobała :p pisze ten komentarz drugi raz, bo pierwszy nagle zniknął xd

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Prawda jest taka, że ile ludzi tyle opinii, ale szkoooda, że Ci się nie podobała :D

      Usuń
  4. Kocham tę książkę :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Właśnie sobie zaspoilerowałam Harry'ego Pottera hahaha, ale to nic i tak o tym wiedziałam, trudno o nie spoilery.
    Mniejsza.
    Świetna recenzja, przez ciebie mam jeszcze większą chrapkę na tę powieść.
    http://z-ksiazka-przez-swiat.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Strasznie Ci zazdroszczę, że jeszcze nie czytałaś HP! Czeka Cię świetna przygoda! Ja już znam wszystko stamtąd na pamięć:( A Czerwoną królową polecam z całego serca!

      Usuń
  6. Co do ekranizacji...Prawa do niej są już sprzedane i podobno nawet jest już scenariusz filmu. :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a to ciekawa wiadomość!!! :D

      Usuń
    2. Tylko oby tego nie zepsuli...^^

      Usuń
    3. No niestety, tak jak napisałam w poście, pewnie się rozczaruję, ale chociaż liczę, że będą tam grali piękni ludzie z naciskiem na pięknych mężczyzn :D

      Usuń